Oulun Perheterapiayhdistys ry järjestää keväällä 2019 kaksi tilaisuutta, kaikille avoimen yleisöluennon 7.2 2019 ja ammattilaisille suunnatun seminaarin 8.2 2019. Alla molempien tapahtumien tarkemmat tiedot
Seminaariin ilmoittautuminen on päättynyt

Kaikille avoin yleisäluento 7.2 2019

Kaikille avoin yleisöluento järjestetään 7.2.2019 klo 18 Oulun Diakonissalaitoksen Wegelius -salissa Albertinkatu 16 (käynti sisäpihalta, pääovi, 0 –kerros). Luennoitsija toimii lastenpsykiatri, pari- ja perheterapeutti Janna Rantala (Kts tarkempi esittely alla) Jannan luennon aiheena on Vanhemmuuden voimaa! "Jokainen vanhempi haluaa varmistaa lapselleen hyvän elämän. Vielä kun tietäisi miten! Usein me vanhemmat unohdamme, miten tärkeitä ja rakkaita olemme lapsillemme. Vanhemmuudessa on voimaa, jonka varassa lapsen on hyvä kasvaa.”

Tervetuloa kuuntelemaan ja keskustelemaan! Tilaisuus kestää noin tunnin.

Seminaari 8.2 2019
Seminaariin ilmoittautuminen on päättynyt

Yksin, kaksin ja yhdessä – lapsiperheiden kanssa työskentelyn eri muotoja.

Oulun perheterapiayhdistys järjestää eri alojen ammattilaisille suunnatun seminaarin, jonka tavoitteena on tuoda eri työmuotoja, joissa yhdistetään yksilö-, perhe-, verkosto- ja ryhmänäkökulmia.

Aika: Oulu 8.2.2019
Paikka: Wegelius sali, ODL Albertinkatu 16 (käynti sisäpihalta, pääovi, 0 –kerros)
Hinta: 65€ 31.12.2018 asti ja sen jälkeen 75€
Ilmoittautuminen 3.2 2019 mennessä.

8.30 ilmoittautuminen.
9.00 Alkusanat. Mika Niemelä, FT, perheterapiakouluttaja VET, puheenjohtaja Oulun perheterapiayhdistys.
9.05 Auttaisinko lasta, vanhempaa, perhettä -vai kaikkia? Lasta ei voi ymmärtää (tai hoitaa) irrallaan ihmissuhteista, joissa hän elää. Kun avun tarve herää, ovat vanhemmat tai perhe lapsen tärkein voimavara. Kuinka huomioida perhesuhteita lapsen arvioinnissa? Kuinka saada vanhemmat lapsen avuksi? Tervetuloa kuuntelemaan ja keskustelemaan. Janna Rantala lastenpsykiatri, pari- ja perheterapeutti.
10.45 Psykoterapiaa perheiden kanssa - perheterapiaorientoitunut työote lastensuojelussa ja perhekuntoutuksessa. Tiina Holopainen, psykoterapeutti, perheterapia ja integratiivinen psykoterapia(opisk), Elina Vihelä palvelupäällikkö ODL, Maarit Engberg psykoterapeutti, pari- ja perheterapia.
11.30-12.30 tauko
12.30 Perhekuntoutus ja perheterapia Kelan näkökulmasta. Eija Haapala, vastaava suunnittelija.
13.15 Kahvitauko
13.45 Näkökohtia perheen huomioimiseen lapsuuden traumatisoitumisen hoitamisessa. Petteri Mankila, traumapsykoterapeutti, perheterapiakouluttaja VET.
14.30 Loppukeskustelu.
15.15 Päivän päätös.

Janna Rantala

Janna Rantala on lastenpsykiatri, pari- ja perhepsykoterapeutti, sekä kolmen lapsen inhimillinen äiti. Janna on valittu Vuoden perheterapeutiksi 2015.
Vastaanottotyön lisäksi hän kouluttaa ja kirjoittaa lasten mielenterveydestä ja arkisesta vanhemmuudesta.
Jannan tekstejä löydät kolumneista, sekä kirjoista Äiti, älä tottele (2014) ja Parintaju (2016). Uusin kirja ”Mitä ihmettä– opi ymmärtämään lapsesi mieltä” on ensimmäinen suomenkielinen, yleistajuinen kirja mentalisaatiosta lapsen ja aikuisen suhteessa.

Petteri Mankila

Perheiden huomioimisesta lapsuuden traumatisoitumisen hoitamisessa luennoi seminaarissa 8.2 2019 perheterapiakouluttaja ja traumapsykoterapeutti Petteri Mankila. Petteri on oululainen psykoterapeutti, jolla on laaja kokemus traumoja kohdanneiden perheiden kanssa toimimisesta. Petteri on ollut mukana kehittämässä traumatyötä erityisesti ryhmätyöskentelyn sovelluksina.

Copyright © 2016 Oulun Perheterapiayhdistys ry.